Известие

Collapse
No announcement yet.

156, 1.6 Скоростният лост задира

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156, 1.6 Скоростният лост задира

    Здравейте. Преди два дена си взех Алфа Ромео 156 от познат. Като я взимах я закарах на майстор, който я огледа от всякъде и нямаше никакви забележки. Колата е страшна, абсолютно удоволствие е да я карам, да я гледам, просто кеф.

    Онзи ден случайно забелязах, обаче, че като я изкарам от втора и като отиде по хоризонталата на наутрална, не се връща по средата между 3та и 4върта, а стои между 1ва и 2ра. Помислих, че просто аз нещо не разбирам, защото въпреки, че съм карал преди, това ми е първата кола. Онази вечер усетих малко да задира точно между 1ва/2ра и 3та/4върта (движението по неутралната хоризонтала). Все едно преминава през някакъв зъб. Нататък към 3та/4та и 5та и задна всичко е ок и като я изкарам от 4та, примерно, си се връща между 3/4. Вчера на няколко пъти след като дам 1ва, после 2ра не можах бързо да вкарам в 3та, защото по пътя към 3та просто задирането беше много силно и трябваше от втори опит да стане. Оботорите отиват на кино. Да отбележа, че самото влизане в скоростите не е проблем.

    Поогледах форумите и имаше доста варианти за причини и поправка вариращи от скъсана пружина до смяна на скоростната кутия, съответно между 15 лева и 300 лева. Нищо конкретно обаче не намерих.

    Дайте идеи какво може да е. В понеделник ще я водя в сервиз, но все пак да имам идея. От Пловдив съм. Кои сервизи разбират повече от Алфи и от къде сте най-доволни?

    Много криво, тъкмо я регистрирах в КАТ, каското оправих, и на спокойствие усетих колата и нещо се прецака.

    Колата е Twin Spark, салонът е тъмно син, таблото графит, тоест не е махагоненият вариант. Щеше ми се скоростният лост да е по-стегнат, като се има предвид колко стегнати са газта и спирачката, но засега ми стига да работи просто.
    Alpha Romeo 156, 1.6, '98

  • #2
    Първоначално публикувано от mkalinov Покажи съобщение
    Здравейте. Преди два дена си взех Алфа Ромео 156 от познат. Като я взимах я закарах на майстор, който я огледа от всякъде и нямаше никакви забележки. Колата е страшна, абсолютно удоволствие е да я карам, да я гледам, просто кеф.

    Онзи ден случайно забелязах, обаче, че като я изкарам от втора и като отиде по хоризонталата на наутрална, не се връща по средата между 3та и 4върта, а стои между 1ва и 2ра. Помислих, че просто аз нещо не разбирам, защото въпреки, че съм карал преди, това ми е първата кола. Онази вечер усетих малко да задира точно между 1ва/2ра и 3та/4върта (движението по неутралната хоризонтала). Все едно преминава през някакъв зъб. Нататък към 3та/4та и 5та и задна всичко е ок и като я изкарам от 4та, примерно, си се връща между 3/4. Вчера на няколко пъти след като дам 1ва, после 2ра не можах бързо да вкарам в 3та, защото по пътя към 3та просто задирането беше много силно и трябваше от втори опит да стане. Оботорите отиват на кино. Да отбележа, че самото влизане в скоростите не е проблем.

    Поогледах форумите и имаше доста варианти за причини и поправка вариращи от скъсана пружина до смяна на скоростната кутия, съответно между 15 лева и 300 лева. Нищо конкретно обаче не намерих.

    Дайте идеи какво може да е. В понеделник ще я водя в сервиз, но все пак да имам идея. От Пловдив съм. Кои сервизи разбират повече от Алфи и от къде сте най-доволни?

    Много криво, тъкмо я регистрирах в КАТ, каското оправих, и на спокойствие усетих колата и нещо се прецака.

    Колата е Twin Spark, салонът е тъмно син, таблото графит, тоест не е махагоненият вариант. Щеше ми се скоростният лост да е по-стегнат, като се има предвид колко стегнати са газта и спирачката, но засега ми стига да работи просто.
    Мисля че трябва да се долее масло в скоростите мойта понякога не иска да вклучи 3 предавка на ряз не вярва че е голям проблем
    sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
    Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

    И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
    Ramstein - Benzin
    https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

    Comment


    • #3
      Това да не ти е жигулка с прътове, че да набеждаваш кутията?

      На алфата скоростите са с жила. И проблема е по-скоро в механизма на лоста.

      Колегата да махне маншончето на лоста и да погледне какво става с ябълката. Да напръска със течна графитена грес или да си вземе специална грес за тефлон и пластмаси. Освен ако не е износен механизма нещо...

      Иначе профилактично може да си смени и маслото в скоростите. На 60 000 км мисля, че по принцип се сменява това масло.
      Attached Files
      Last edited by oem; d.m.y г., 13:25.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Току що я проверих пак. Сега и от дясно не се връща лостът. Снощи беше ок и не съм я барал междувременно. Ще пробвам с грес, предполагам в магазини за авточасти има.

        Не знаех, че е с жила, интересно. Колата е на 104000км, много добре поддържана и не би трябвало да е износен механизмът.

        Определено ще си сменя маслото в скоростите. Трябва да проверя дали е сменяно преди. Възможно ли е да е от това?

        Мерси за инфото.
        Last edited by mkalinov; d.m.y г., 13:46.
        Alpha Romeo 156, 1.6, '98

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mkalinov Покажи съобщение
          Току що я проверих пак. Сега и от дясно не се връща лостът. Снощи беше ок и не съм я барал междувременно. Ще пробвам с грес, предполагам в магазини за авточасти има.

          Не знаех, че е с жила, интересно. Колата е на 104000км, много добре поддържана и не би трябвало да е износен механизмът.

          Определено ще си сменя маслото в скоростите. Трябва да проверя дали е сменяно преди. Възможно ли е да е от това?

          Мерси за инфото.
          Не е от скоростите. От механизма на лоста е. На ляво и на дясно жилата не играят роля респективно и кутията.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Тоест да я карам ли директно в автосервиза или да пробвам първо с грес?
            Alpha Romeo 156, 1.6, '98

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mkalinov Покажи съобщение
              Тоест да я карам ли директно в автосервиза или да пробвам първо с грес?
              Ами отвори да видиш какво става там. Дръпни на горе маншона на лоста. Той е на щипки. Смажи го, раздвижи го добре. Ако не, трябва на канал да се разглоби. От долу се рагзлабя механизма и ако е счупен се сменя или целия или само втулката.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Ок, ще пробвам, мерси за помощта.
                Alpha Romeo 156, 1.6, '98

                Comment

                Working...
                X